25 april 2018 Champillon - Epernay 13 km

25 april 2018 - Champillon, Frankrijk

Na een lekker ontbijtje met de andere Nederlanders zijn we om 9 uur weer met ons twee vertrokken, het dorp uit door de wijngaarden, en daarna een hele mooie route klimmend door het bos, het is een stuk kouder dan gisteren, maar prima wandelweer! Al snel lopen we Hautvillers in, de parel van de champagnestreek.

Uithangbord in Hautvillers

Een mooi dorp waar op uithangborden aan de huizen de beroepen en of hobby's van de bewoners staan afgebeeld. Even in het kerkje gekeken, hier ligt Dom Perignon begraven, hij ontdekte de methode om mousserende wijn te maken, best belangrijk dus😇

We hadden nog geen champagne op, maar toch waren we op een gegeven moment de route kwijt.......dan maar afgedaald door de wijngaarden......naar het dal van de Marne.

Kerkje van Chavot in de verte

Mijn teen doet echt zo'n zeer vandaag dat ik besluit mijn wandelschoenen te verruilen voor mijn Teva sandalen, die had ik uit voorzorg al meegenomen. Nee niet die hele groffe lelijke Teva's, die waarschijnlijk wel het beste lopen, maar de charmantste Teva's die te koop zijn.....nu drukte mijn schoen niet zo op mijn kleine teen vol blaren en liep het weer iets beter. Onderweg stopte er twee keer een auto om te vragen of we een lift wilde, misschien zag het er toch niet zo soepel uit.....een echtpaar stapte uit om ons de hand te schudden en bon camino te wensen, zo lief! Echt zo leuk om onderweg te zijn, ook al is het af en toe afzien....

Rond 14 uur waren we in ons hotel in Epernay, heerlijk een schone frisse rustige kamer, de eerste tot nu toe......en met ligbad, echt even bijkomen dus!

William nog even om boodschappen en ik een handwasje gedaan. Daarna samen lekker wat geluierd. We gaan nu eten een magnetronmaaltijd met een mousserende wijn erbij we zitten niet voor niets in de champagnestreek, als het maar bubbelt🍾