11 mei 2018 Vezelay - Terug naar huis, Ossendrecht

11 mei 2018 - Vézelay, Frankrijk

Gisterenavond nog een rondje door Vezelay gewandeld, en genoten van het prachtige uitzicht over de omgeving! Daarna lekker gegeten in ons hotel!

Uitzicht vanaf Vezelay, wat een ruimte!Basiliek van Vezelay bij avond

En vanmorgen dan weer vertrokken richting huis....Eerst richting onze auto.......bij de bus zagen we de Limburgers, Hans en Martinus, hun auto stond in Troyes, zij wilde ons afzetten in Saint Loup an Champagne waar onze auto stond, dat was voor ons heel handig, anders moesten we eerst via Parijs naar Reims, dan zou onze Franse vriend Jean Yves die in Reims woont ons naar Saint Loup brengen, maar dat was nu niet meer nodig.......dus samen met hun naar Troyes gereisd.....Bus-Trein-Bus-Bus, we vertrokken om 9.30 in Vezelay en waren om 13.30 in Troyes, 113 km.....maar met de bus door alle kleine dorpjes duurt dat even.......in Troyes nog een paar km lopen naar hun auto, toen zat het nog even tegen, de auto had een lekke band......tijdelijk hersteld, naar garage.......... een paar uur later reden we Troyes uit......en een paar uur later waren we bij onze auto, die stond er gelukkig nog, met alles er op en er aan......na nog wat omleidingen en wegwerkzaamheden in Belgie...dan weet je het wel.......zijn we nu na een lange dag terug thuis......

Wat is het leven van een pelgrim toch heerlijk rustig......alles wat je hebt heb je bij, dat is niet veel dus kan er ook niet veel mis zijn....wandelen, soms uren alleen maar vogels horen, zo mooi! Eten, drinken, foto's maken, verhaaltje schrijven, af en toe wat socializen en af en toe ook echt een beetje afzien........ maar vooral heel erg genieten! wij zouden zo door willen lopen naar Santiago! Maar gaan maandag weer gewoon aan het werk........in 2019 gaan we zeker weer drie weken verder wandelen vanuit Vezelay!

Iedereen bedankt voor het met ons mee "wandelen" en de leuke lieve reacties op deze Blog en via WhatsApp! 🤗 Wordt vervolgd!

1. Marianne:
    12 mei 2018
    Lia en William, ik heb genoten van jullie verhalen. Het lijkt me heerlijk om zo in je eigen tempo te wandelen en van de rust te genieten. Schitterende foto’s. Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen.
  2. Martha Buermans:
    13 mei 2018
    Welkom thuis!! Fijn dat jullie je missie hebben volbracht met zoveel enthousiasme!! Het was heel leuk om jullie belevenissen te volgen, ik heb genoten van de verhalen en van de prachtige foto's!! Volgend jaar verder!!
  3. Annelies Oerlemans:
    16 mei 2018
    Wat zullen jullie weer moeten wennen zeg aan het normale leven......
    Ik heb genoten van jullie reis